Daniële op reis door Zuid-Amerika

Feliz Navidad y un bueno nuevo año!

Lieve vrienden en familie,

Mijn kerst is dit jaar letterlijk en figuurlijk warm, gezegend en zo liedfdevol dat ik alleen maar erg dankbaar kan zijn. Heb zelfs het geluk het 2x te kunnenvieren! 1x is mede mogelijk gemaakt door iedereen die geld naar mij heeft overgemaakt voor de kinderen in het opvangcentrum Amas. Ben jullie daar heel erg dankbaar voor. Bij elkaar is het bedrag 650 euro geworden! Een bedrag wat ik me van te voren niet in kon denken, en waar Luz (zo schrijf je het dus ;) en niet Loes), de oprichtster van het centrum, heel erg stil van werd.

Ik heb met eigen ogen kunnen zien wat het de kinderen heeft gedaan. Op zondag 16 december hebben we namelijk Kerst gevierd met zo´n 500 kinderen! Hiervan waren zo´n 100 kinderen, de kinderen die elke dag naar het opvangcentrum komen, en de overige 400 andere kinderen uit de buurt; broertjes, zusjes, vriendjes. Voor de 100, voor mij zeer bekende, kinderen, werd later op de dag uitgebreid Kerst gevierd. Maar de dag begon met een plein vol met kinderen die ook een kadootje kregen. Alle 400 kinderen kregen een bal om mee te spelen en een kerstbrood. Ze waren allemaal superblij en renden er keihard mee naar huis!

Nadat de grote horde naar huis was, hebben we Kerst wat intiemer, binnen gevierd, met de 100 kinderen die elke dag naar Amas komen. Binnen in het centrum was het mooi versierd met ballonen, en de kinderen hadden allemaal hun kersthoed op, die ze in de week voorafgaand hadden gemaakt. Eerst kregen ze kerstbrood, met zoveel warme chocolademelk als ze wilde. Vervolgens werden ze 1 voor 1 naar de kerstman geroepen om hun kado in ontvangst te nemen; een pop of vrachtwagen, twee stuks kleding, een bal, koekjes en pennen. Een hele zak vol dus, die ze graag in ontvangst namen. Heb nog nooit inmijn leven zoveel dankbaarheid gezien, om een chocolademelk of een truitje. Daarna hebben we liedjes gezongen en iedereen ging huppelend naar huis. Ik kwam zelf thuis nog high van de blijheid. Wil daarom nogmaals de mensen bedanken die hun steentje hebben bijgdragen, een mooi gebaar zo rond de kerst. Ik hoop dat ik de vreugde van de kinderen kan overdragen met mijn foto´s.

Dan rest mijn nog mijn tweede Kerst. Dezevier ik samen met mijn zusje in Buenos Aires, en is letterlijk erg warm! Vanuit Buenos Aires dan ook een warme, lieve kerstgroet en een superfijn nieuwjaar aan iedereen gewenst! Met veel liefde, blijdschap en gezondheid!

lucho

hola mi dani, espero que estes bien y que tengas una feliz navidad y un ventiroso año nuevo; disfruta la vida y pasala bien como se debe... tu pana para la vida que se esta acabando.

lucho tu macho:-)

mieke

Hoi Daniële, dat is zeker fijn om al die blijde gezichtjes te zien en wat leuk dat de kerst binnen werd gevierd met je AMAS kindjes.De begroeting en de kusjes van de kinderen namen zeker veel tijd in beslag? Dit is zeker een herinnering die je niet gauw zal vergeten.Fijne feestdagen met Silvia. Doeiii.

Ina Lentink

Hoi Daniele, jij ook hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2008.
Ook de beste wensen voor Silvia en genieten jullie
maar fijn samen. Ik hoor net dat alles goed is gegaan
dus heel veel plezier.

daantje

Lieve ShoQue, heel erg bedankt voor jullie lieve kaartje en kadootje! Was blij verrast, toen mijn zusje wat bij zich had van jullie. De broek vind ik erg leuk! Nu kan ik eindelijk ShoQue promoten hier.
Hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad bij jullie familie en ik wou dat ik erbij was bij jullie slaapfeestje op oud&nieuw!!!
zie jullie in het nieuwe jaar chica´s! dikke kus uit Argentinie

Nienke

Hey daan!

Fijn dat je de broek mooi vind! Je moet hem zeker even aan doen, en maak er een foto van hihi!
Geniet nog van de laatste weken in zuid-amerika en van de tijd met je zusje! Alvast een happy new year!

Dikke kus Nienke

Sacha

Hoi Daan,

Dankzij Skype hebben jullie toch een beetje kerst met de rest van de Streepies kunnen vieren. Het was erg gezellig en gelukkig ook lekker. Nog bedankt voor het te gekke sinterklaasgedicht!!!! Heb je mijn kerstkaart via Sil ontvangen?

Tot Skypes, liefs Sacha

Charleen

Happy New Year Daantje!! Hoe is het nu? Geniet je nog lekker? Ik zag net op het nieuwsdat het daar lekker warm is! Net als hier trouwens, maf he O&N vieren in de hitte! Maar wat gaaf en megadruk was het hier gisteravond Sydney! Big hug, Charleen

veer

Hey Daan! Gelukkig nieuwjaar!! Heb je een leuke oud en nieuw gehad in BA?? Hier hebben we ons goed vermaakt en was gezellig het logeerfeestje :) Nog heel veel plezier de komende weken en tot snel! Dikke kus Veer

Leoni

Gelukkig nieuwjaar!!
Wat een ervaring om het ergens anders te vieren.
En lekkere kerstdagen gehad met familie! Super!

Veel plezier nog en tot snel!

Kus Leoni

lotte

hoooi meid! hoe isssie daar? mooi oud en nieuw gehad? en je komt al bijna weer thuis! geniet er nog maar met volle teugen van en tot snel! veel liefs lot!

Lindy

Heey Daan!!

Hoe gaat ie? Ik heb je website maar eens bekeken, superleuk!! Ik begin al aardig heimwee te krijgen naar Peru vanuit dit koude land. Maar we hebben wel een top tijd gehad en als het goed is zie ik je snel weer :)
Geniet nog even met volle teugen en vergeet vooral niet nog even die salsa goed te dansen!!!

Kusjes Lin