Daniële op reis door Zuid-Amerika

De vervolgstapjes van een backpacker

Daar sta ik dan met mij Footprint in de hand, alleen in een vreemde stad, na mijn vriendinnen uitgezwaaid te hebben. Die zijn weer terug naar Cusco, waar ze nog een paar maanden stage moeten lopen. Na een onvergetelijk weekend met hen in de Colca Cañon, ben ik nu alleenin Areguipa, een stad in het zuiden vanperu, dichtbij de grens met Bolivia.

En natuurlijk gebeurt op de dag dat ik voor het eerst weer alleen ben, datgene wat mij al 2,5 maand bespaard is gebleven.. ik word ziek! Dan voel je je ineens wel heel alleen. Heb mezelf de afgelopen 2 dagen met ORS-poeder enSpaanse roddelblaadjesin leven gehouden. Inmiddels voel ik me gelukkig weer sterk genoeg om door te reizen. Mijn reis volgt naar Puno, aan het Titicacameer, waar locals eilanden van riet hebben gemaakt waarze op wonen.Hierboven alvast een voorproefje (zie banner). Daarna reis ik door naar Bolivia.

Maar voordat ik mijn vriendinnen op de bus had gezet, hebben we een 3-daagse hiketocht door de Colca Cañon gemaakt. De eerste dag hebben we zo´n 1250m naar beneden gehiked vanaf 3300m hoogte, wat als gevolg had dat we de 3e dag weerhetzelfde stuk omhoog moesten lopen/klimmen!Mijn reisgenootjes:twee meisjes die de sportopleiding doen en in een fitnisscentrum werken. Dat heb ik geweten! Maar wat een heerlijk gevoel ombovenaan de berg te staan, die van benedenafonbegaanbaar leek. Om vervolgens beloond te worden met uitzicht op een rondvliegende condor (spanwijdte2,5 m). Ben niet zo´n vogelmens, maar zo´n condor is toch wel erg indrukwekkend als hij op 3 m afstand over je hoofd vliegt.

Een heel anderebelevenis,om na 2 maanden op twee vaste plekken gewoond te hebben voor een maand, uit je backpack te moeten leven. Had inmiddels zoveel kleding en souveniers gekocht dat ik een groot gedeelte van mijn inboedel tijdelijk heb achtergelaten bij mijn (ex)-huisgenootje in Cusco. Teveel om mee te nemen! Niet meer die 18 kilo die ik nog op Schiphol had. Maar goed dat ik weer terugkeer naar Cusco rond Sinterklaas. Die kilo´s extra zijn dus een probleem voor later.

Een ergleuk vooruitzicht om het oerhollandse feest Sinterklaas met mijn vriendinnen in Cusco te kunnen vieren. En natuurlijk kerst met mijn kids in opvangcetrumAmas. Als toetje komt mijn zusje naar Argentinië met kerst en oud&nieuw! Ohja zusje, neem maar niet zoveel mee; ik heb nog wat extra kilo´s die ik kwijt moet!

Met mijn bijbel, de Footprint, op zak,zal ik me de aankomende 2 weken een weg doorBolivia banen. Zodat ik daarna er weer uitgebreid verslag van zal kunnen doen! Hasta luego!

mieke

Hoi Daniële ik heb weer genoten van je verslag en de foto's, leuk om op deze manier je belevenissen te volgen. Om je te horen via skype en je via de webcam te zien (en jij mij) is voor mij nieuw.Op Remko's verjaardag komt Sacha weer thuis en over 4 weken gaat Silvia weer weg. Wat een reislustige dochters heb ik.Daniële blijf ervan genieten en tot horens.

Ina

Hoi Daniele,
geweldig weer zo te lezen, je ziet een boel de foto's zien er ook schitterend uit en die hiketocht lijkt me
fantastisch wel zwaar maar geweldig.
Geniet nog maar lekker. doeiiiiiiii

Berber

Hey daan,
Wat leuk dat je allemaal verschillende dingen doet, erg leuk om te lezen allemaal. En wat een mooie foto's zeg.. soms lijken het net ansichtkaarten. Nog bedankt voor je felicitatie... en je was helemaal niet te laat hoor... zelfs een week te vroeg.. haha.. Wel lief dat je eraan gedacht hebt. Succes met genieten!
Liefs Berber

Emma

He meid, leuk om weer wat van je verhalen te lezen! We hebben het hier vaak over je, wat je allemaal aan het doen bent lijkt ons zo stoer!! Geniet er nog maar van, je bent al over de helft! Dikke kus, Emma

Sacha

Hoi Daantje,

Leuk verhaal en wat heb je weer veel meegemaakt. Ik ben nu in Kreta, vrijdagnacht vlieg ik naar Schiphol. Ik ben benieuwd naar je foto's, ik ga ze zo bekijken. Gelukkig is de snelheid van de internet hier normaal.

Liefs Sacha

Mariska

Hi Daan. alles goed? Wat een leuke ervaringen en echt mooie foto's. De tijd vliegt voorbij, of niet? Nog veel plezier! X van mij

Mirella

He lieve Daan !!
Allereerst Thanks voor je kaartje ![Super Lief]
Ik volg inderdaad al jou super verhalen en ben mega trots op je.
Geniet er nog maar lekker van en we zien elkaar zeker weer als je terug bent!!

Leoni

Super veel plezier daan!
Het las weer lekker weg. En wat een mooie foto's weer.

Dikke kus Leoni

vincent

hoi Babe, De RSS-feed doet het nu ook goed..ik krijg het allemaal ook op mijn mobiel binnen :) al die mooie prenten.. cool !!!

Melina

Dag lieverd!

Ahh, aan de ors... Das een drama... ;)
Wat spannend om weer een paar dagen alleen te zijn! Ben erg benieuwd wat je gaat doen!
En wat super dat je zus naar je toe komt! wat gezellig, joh!
kus

Jurian

you go girl!!!!

willem

Hallo Daan, nu weet je wat ik in Tunsië heb doorgestaan. Leuk al dat raften en hiken als je weer in Nederland bent kan je zo door naar een sportopleiding. Je bent wel erg avontuurlijk ingesteld. Ik hoop voor je dat je weer snel beter wordt. En de avondfoto van de cathedraal slaat alles. Ga zo door. groetjes je vader.

Hettie (van Hans)h.korte2@chello.nl

Hoi Daniële, ik lees je avonturen in Zuid-Amerika met veel plezier.

lot

Hooi meid! hoe gaatie daar? al beter? hope so! hoe is Bolivia? waar ga je allemaal heen?veeeeel plezier! liefs lot!

Veer

Oehh spannend zullen wij ShoQue morgenvanavond nog wat horen van Sinterklaas uit Zuid- Amerika, oftewel jou!!!! Nou Daan ben heel benieuwd naar je nieuwe avonturen. Have fun en tot over ongeveer een maandje!! Liefs Veer

Charleen

Hee Daantje, wat leuk allemaal om te zien en te lezen. Het voelde heerlijk om weer te gaan reizen zeker? Alleen het leven uit een backpack is soms niet zo comfi!! Maar goed dat je lekker veel kon achterlaten (en weer nieuwe dingen kunt kopen :)!!) Ik reis nu met mijn ouders de oostkust langs, no worries over eventueel te veel bagage! Spreek je! Hele dikke kus, Charleen