Daniële op reis door Zuid-Amerika

De eerste stapjes van een backpacker...

Met een verhoogd terreuralarm, met dollars op zak die opgestuurd zijn vanuit Afganistan,met de verdoving van mijn laatste gevulde gaatje nogin mijn monden met ontelbare goedbedoelde adviezen op zak, ben ik in mijn eentje rond 11 september naar New York gevlogen. Het begin van mijn 4-maandse reis door (Zuid-)Amerika. Misschien te hoog gegrepen vooriemand die nog nooit een backpack op dr rug heeft gehad, nog nooit buiten Europa is geweest en laat staan ooit in dr leven alleen heeft gereisd. Maar inmiddels zit ik in mijn hostel in NY, nadat het vliegtuig netjes op JFK is geland en niet in het Empire State Building is geboord.

Al een jaar het plan in het hoofd om door Zuid-Amerika te gaan reizen om van de cultuur te proeven en nu is de reis begonnen. Eerst 4 dagen New York, om vervolgens door te vliegen naar Ecuador. Dan volgen Peru en Boliviaom vervolgens inArgentinie mijn vriendje weer in de armen te sluiten.De reis volgt natuurlijk niet langsMexico, want daar zijn immers 500 vrouwen vermoord..

De eerste stapjes van mij als backpacker zijn dus gezet, op mijn tefa's. Blijkt dat ik aardig goed ben in inpakken, in 1x goed; namelijk 18 kilo. Heb op het laaste moment mijn laarsjes en skinnypants er toch maar uitgegooid, dus een 'Sex and the City'-gevoel zal ik niet krijgen in the Big Apple. In volledige uitrusting (backpack, frontpack en bergschoenen) door NY voelt niet echt als Carrie Bradshaw. Maar zoals mijn broer al zei, 'je gaat niet backpacken om mooi te zijn'. Mijn rode nagellak bladert al af en mijn stijle haarpluk isinmiddels niet zo stijl meer, dus ik begin al aardig in de sferen te komen!

Ik beloof geen lid te worden van de FARC, ik beloof dat ik niet naar de Mexicaanse grensstad Ciudad Juárezzal gaan,als jullie mij beloven af en toe wat uit Nederland te laten horen....

veer

Wat goed om te horen dat je veilig aangekomen bent, hoop dat je 4 leuke dagen hebt in NY!! En Daan wat schrijf je ontzettend leuk zeg, echt een talentje! Hoop snel weer wat van je te horen. Liefs Veer

Gerben

Mooi! en wat leuk om te lezen! Ben trots op je. Heb je de stijltang al gebruikt? Kom je nog wel terug? xxx

Charleen

Heey lieve Daan!
Hahaha, ik moest wel even lachen om je backpackoutfit-story! Ik zag het al helemaal voor me! Ik weet zeker dat het je allemaal niets meer uitmaakt en dat je lekker in je relaxte broeken en met curly hair gaat rondlopen! Geweldig toch? Heeeel veel liefs vanuit Ozzie.

mieke

Hoi Daantje, wat een leuk verhaal, je bent je roeping misgelopen je had schrijfster moeten worden.Ook bedankt voor je e-mail. Ik kan het niet geloven dat je maar 18 kg mee hebt, als ik nog denk aan wat er allemaal op de bank.Kijk al uit naar je vervolgverhaal. Groetjes en liefs van mij.

Grote broer

Ik ben trots op je heb tranen in m'n ogen op het moment dat ik dit schrijf, wat ben je toch een te gekke stoere meid Top!!!!!! liefs remko

Ina Lentink

Hoi Daniele,
Ik kreeg dit net door van je moeder, leuk om te lezen ik heb het adres in mijn favorieten gezet kan ik je volgen. Het lijkt me schitterend ik wil al jaren naar Amerika en vooral naar NY.
Geweldig en nog wel alleen. Groetjes en geniet maar lekker, doeiiiiiiiiiiii Ina

mirella

Lieve Daan
Wat geweldig allemaal !!! Ik ben trots op je dat je dit zo helemaal alleen doet.
Ik weet dat je het kan geniet ervan en ik blijf je verhalen volgen.
Liefs Mirella

Sacha

Hoi Daan, wat ben ik blij dat je bent aangekomen in NYC en kunt genieten van de big apple. Ik wou dat wij er samen waren, maar helaas ik zit bijna aan de andere kant van de wereld. Wat geniet ik van jouw belevenissen, ik zie het al helemaal voor me. Maak je een foto hoe je er als backpakker omgehangen eruit ziet? Lees jij ook mijn verhalen op hotmail? Ik ben super trots op je, maak je maar geen zorgen, dat doe ik wel voor jou. Liefs Sacha

tes en sije

Super Lady Daan!
Zoen!

Louise

Hey Daan,

het avontuur is dan eindelijk begonnen. Toen ik je leerde kennen had je het er al over en nu is het zover. Je loopt een beetje verdwaald in New York, je afvragen waar je aan begonnen bent. Een ongelooflijk avontuur dat je nooit meer zult vergeten.

Bekijk en ervaar alles alsof het je laatste keer is en je herinneringen zullen 10x zo mooi zijn. Geniet ervan meid!!

Ik blijf zeker je verhalen volgen!
Liefs en kus Louise

Klaus

Ejh Daan,

Leuk iets van je te horen :D. Op dit moment ben je NY onveilig aan het maken. Geniet ervan ik hoop nog veel mooie verhalen van je te horen.

Liefs Klaus

Nienke

Daan, gelukkig ben je goed aangekomen in New York! Ik vind je ook een schrijftalent, je schrijft ontzettend leuk! Heel veel plezier daar en ik hoop nog veel van je te horen!

Kus Nienke

Leoni

Jeetje, geweldig en wat een leuk verhaal om te lezen! Echt zoals je vorige week vertelde!
Stoer en zeker helemaal geweldig!

Heel veel plezier en ik lees graag je nieuwe verhaal weer!

Liefs Leoni

wim

Hallo, goed dat de reis uit ons oude continent naar het nieuwe zo goed is verlopen. Nu genieten van de vier dagen in New York. Ik heb de foto's gezien van je reis naar schiphol en je zelfs nog op weg Haarlem ontmoet in de trein zodat ik mij een goede voorstelling kan maken hoe je eruit ziet gedurende de gehele trip.
Nu veel genieten van je reis en je engels en je spaans zullen wel een geweldige oppepper krijgen.
Veel liefs. p.s. je log ziet er erg goed uit.

Hanith

He Daniele!

Ben nu al fan van je site! :)
Erg leuk! Keep us posted!

Hanith

Mariska

Hi Daantje,

Wat een leuk verhaal! Op deze manier mogen ze best heel lang worden :). Veel plezier in NY! Tot snel!

X Mariska

charlotte!

Haai meis! wat ontzettend stoer allemaal! uber jaloers ben ik, maar ook heel erg trots en heel erg blij voor je dat je dit mooie avontuur begonnen bent! kick some american ass! liefs lot

Judith

Hey Daan (or should I say Bradshaw-look-alike),

Wat super om te horen dat je nu je langverwachte reis begonnen bent. Hoop dat je het daar in The Big Apple naar je zin hebt en toch een beetje het Sex in the City gevoel weet te verkrijgen (staren naar Manolo Blahnik's schijnt te werken ;))...
Ben benieuwd naar je verdere avonturen.

Liefs,

Juud

jonathan

master je verhalen! ik kijk uit naar het vervolg!
Heel veeel plezier!!! Geniet!

Daniele

Lieve allemaal! Heel erg bedankt voor jullie reacties! Vind het super leuk om te lezen! Blijf dus vooral reageren ;) Jullie zijn top! Dikke kus en tot het volgende digitale contact...

je Zusje

Hee Danoontje,

Je bent inderdaad je roeping voorbij gelopen.. Je stuk is echt ge-wel-dig om te lezen! :)

Het lijkt erop dat je het onwijs naar je zin gaat hebben en heel veel mee gaat maken! Echt super stoer dat het je allemaal gelukt is en ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben!

Een beter voorbeeld kan een klein zusje niet hebben. Succes!
kusssss

Myrthe

Hey daan!!

Heel veel plezier!! Je gaat een super tijd tegemoet!! geniet ervan!
Liefs Myrt!!

judith

daan!!!!!!!!!
wat een gaaf verhaal!! over een maand is je garderobe weer flink aangevuld hoor! en dan moet je dozen naar huis sturen:) (moest ik wel in thailand, ben natuurlijk ook wel een beetje een nep-backpacker:)) ik hoop dat je prachtige mensen ontmoet, mooie vriendschappen sluit om nooit te vergeten, en dingen van de wereld ziet die je nooit had gedacht te zien! alsof je in je eigen film loopt..

heel veel liefs vanuit groningen en ik zal gerben goed opvangen als hij je te veel mist:)

kus juut

Sacha

Hoi Daantje,

Alweer zo'n goed verhaal. Bij alles wat je schrijft heb ik beeld bij, helemaal als je op de uitkijktoren staat op 11 september. Ik zag een foto in de krant dat het regende. Hier was op die dag Balkenende, leuk omdat mee te maken. Leuk dat je foto's op je weblog hebt gezet. Op naar je volgende deel van je reis. Ik heb daar totaal geen voorstelling van, dus ik laat me verrassen door je belevenissen. Je cadeautje is waarschijnlijk afgelopen dinsdag aangekomen in Groningen.

Liefs Sacha

steef

hi daantje!

wat onwijs cool.. ik ben echt jaloers op al je avonturen! zooo coool. ik heb er ook meteen weer zin in (ondanks ik net terug ben uit thailand) echt leuk om je verhalen te lezen en ik zal ze zeker blijven volgen!!
xx steef

ps leuk hoe je schrijft! heel geestig... ik kon me helemaal voorstellen hoe jij je skinny jeans en laarsjes eruit hebt gegooid en heo je dat met sex and the city vergeleek. heel grappig

marianne

Hé Daan,

Maak er een mooie reis van, kunnen wij ook meegenieten .

Groetjes, Marianne

Janneke

Heb je wel eens goed naar Carrie's outfitjes gekeken?Die Patricia Field was er gewoon nog niet aan toe gekomen om haar te behangen met rugzakken, maar het zat er echt wel aan te komen. Misschien in de film...
Kus, Janneke.